خبر : پیش بینی دشوار بازار آهن | فروشگاه اینترنتی ماموت فلز

پیش بینی دشوار بازار آهن

دوشنبه 31  شهریور 1399ساعت , 44 : 59 : 15
پیش بینی دشوار بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پیش بینی قیمت آهن را در روز های اخیر می‌توان یکی از سخت‌ ترین کارهای ممکن دانست. قیمت آهن و مقاطع فولادی در حداقل ۶ ماه گذشته آنچنان متغیر بوده است که شاید جایی به پیش بینی اختصاص دادن برای آن، کمی مشکل باشد. اما تحلیل و بررسی بازار و همچنین عواملی که در گذشته بر قیمت آهن موثر بوده می‌تواند راهنمای مناسبی در زمان تصمیم گیری برای خرید آهن باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پیش بینی قیمت آهن را در روز های اخیر می‌توان یکی از سخت‌ ترین کارهای ممکن دانست. قیمت آهن و مقاطع فولادی در حداقل ۶ ماه گذشته آنچنان متغیر بوده است که شاید جایی به پیش بینی اختصاص دادن برای آن، کمی مشکل باشد. اما تحلیل و بررسی بازار و همچنین عواملی که در گذشته بر قیمت آهن موثر بوده می‌تواند راهنمای مناسبی در زمان تصمیم گیری برای خرید آهن باشد.



از این رو باید در نظر داشته باشیم که برخی از این عوامل به صورت مستقیم و برخی غیر مستقیم قیمت آهن را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. بنا بر اظهارات کارشناسان بازار آهن نه فقط آهن و مقاطع فولادی بلکه وضیت کلی بازار تولید شدیدا متاثر از قیمت دلار است حتی در برخی کالا ها که به ظاهر دلار دخل و تصرفی در آن‌ ها ندارد اما اگر شناخت مناسبی از این عملکرد داشته باشیم متوجه می‌ شویم که اثرات ترکیبی و غیر مستقیم دلار در مواردی ممکن است تاثیر شدیدتری در قیمت ها نسبت به حالت های دیگر داشته باشد. از طرفی بار روانی افزایش قیمت دلار در چند هفته گذشته نیز مزید بر علت شده و شاهد افزایش قیمت شدید در تمامی مقاطع فولادی حتی موارد تولید داخل بوده ‌ایم. 



در صورت این افزایش نرخ، صعود قیمت آهن آلات به قیمت‌ های غیر قابل پیش بینی دور از انتظار نیست. اما در صورت عملیاتی شدن سیاست پولی دولت، تزریق ارز و ورود ارز صادرات به بازار، قیمت آهن نیز متعادل تر شده اگر چه انتظار نمی‌ رود با همان سرعت رشد به قیمت های قبل باز گردد.

در روزهای گذشته کمبود عرضه که تنها در برخی موارد به دلیل کاهش تولید بود بیشترین تاثیر را در ایجاد التهاب در بازار آهن داشته است. تولید در داخل نیز با افت و خیزهای فراوانی مواجه بوده است. افزایش قیمت حامل ‌های انرژی به عنوان موثرترین فاکتور در قیمت گذاری پایه این محصولات شناخته می‌شود، افزایش هزینه نیروی انسانی، تورم موجود و حتی افزایش نرخ بیمه باعث می‌شود تولیدکنندگان برای جبران هزینه‌های خود قیمت را افزایش دهند.


نظرات کاربران

  • تا به حال هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است.

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی :
متن نظر :
CAPTCHA Image
کد امنیتی داخل تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.