خبر : بازار ورق در هفته ای که گذشت | فروشگاه اینترنتی ماموت فلز

بازار ورق در هفته ای که گذشت

دوشنبه 31  شهریور 1399ساعت , 01 : 05 : 16
بازار ورق در هفته ای که گذشت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، ورق ضخامت ۲ میلیمتر روز شنبه ۱۵۹۵۰۰ ریال در اصفهان قیمت داشت که تا آخر هفته به ۱۵۴۰۰۰ ریال رسید. ورق های گرم محصول مبارکه ضخامت ۳ تا ۱۵ میلیمتر روز شنبه بطور میانگین ۱۳۹۳۷۵ ریال بود که تا آخر هفته به ۱۳۷۶۲۵ ریال رسید. علت اصلی کاهش قیمت، افت تقاضا و سیاست صبر و انتظار بازار بود در حالیکه در سمت عرضه اتفاق خاصی نیفتاده بود.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، ورق ضخامت ۲ میلیمتر روز شنبه ۱۵۹۵۰۰ ریال در اصفهان قیمت داشت که تا آخر هفته به  ۱۵۴۰۰۰ ریال رسید. ورق های گرم محصول مبارکه ضخامت ۳ تا ۱۵ میلیمتر روز شنبه بطور میانگین ۱۳۹۳۷۵ ریال بود که تا آخر هفته به ۱۳۷۶۲۵ ریال رسید. علت اصلی کاهش قیمت، افت تقاضا و سیاست صبر و انتظار بازار بود در حالیکه در سمت عرضه اتفاق خاصی نیفتاده بود.



ورق های اکسین ضخامت ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر که روز شنبه ۱۴۲۰۰۰ ریال قیمت داشت تا آخر هفته به ۱۴۲۶۲۵ ریال رسید که بهبود تقاضای ضخامت های ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر عامل این قضیه بود. با توجه به سیاست دولت مبنی بر عرضه اسلب و ورق آن در بورس اکثر دست اندرکاران در انتظار روشن شدن وضعیت ورق گرم هستند. البته این فرایند به زودی در دسترس نخواهد بود بخصوص در مورد اکسین چون درگیر سفارش پروژه ملی است. ورق های کاویان که روز شنبه برای ضخامت های ۱۲ تا ۲۵ میلیمتر ۱۳۰۷۵۰ ریال قیمت داشت تا آخر هفته به ۱۲۸۵۰۰ ریال افت کرد. ورق سرد با بازار تقریباً با ثباتی روبرو بود. میانگین قیمت شنبه که ۲۱۶۵۴۵ ریال بود تا آخر هفته به ۲۱۶۷۲۷ ریال رسید ولی بازار آرامی داشت و تقاضای آن جدی نبود. ورق گالوانیزه از میانگین ۳۰۷۳۸۸ ریال روز شنبه به ۲۰۴۲۱۹ ریال افت کرد. کاهش قیمت این کالا متاثر از افت قیمت ورق گرم و ثبات بازار ارز بود.



در شرایط فعلی بازار فولاد به استراحت رفته چرا که تقاضا پائین است و موجودی های ارزان قیمت در انبارها هست. صادرات مقاطع به علت مساله کرونا و افت تقاضا در کشورهای همجوار ضعیف شده، نرخ ارز هم تحت کنترل دولت است. دولت با دریافت مالیات ها در پایان مرداد و شهریور کیسه انباشته ای خواهد داشت که از آن طریق ارز را هم کمک خواهد کرد؛ از طرفی محرم هم به مدد دولت آمده تا بازار آرامش داشته باشد مگر آنکه اتفاق خاصی بیفتد .


نظرات کاربران

  • تا به حال هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است.

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی :
متن نظر :
CAPTCHA Image
کد امنیتی داخل تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.