خبر : افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ورق گالوانیزه | فروشگاه اینترنتی ماموت فلز

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ورق گالوانیزه

دوشنبه 31  شهریور 1399ساعت , 32 : 08 : 16
افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ورق گالوانیزه

مدیر فروش گروه صنعتی ایران رابیتس با گلایه نسبت به افزایش بی رویه قیمت ورق در بازار، عنوان کرد: قیمت انواع ورق های فولادی از جمله ورق گالوانیزه، از اواخر سال گذشته تا اواسط شهریور ماه سال جاری، ۹۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. متاسفانه بازار وضعیت نابه سامانی دارد و تولیدکنندگان با وجود تلاش روز افزون در جهت ایجاد اشتغال و افزایش تولید، مافیای ایجاد شده در بازار ورق فولادی مانع رشد صنایع تولیدی می شود و به تولیدکنندگان زیان وارد می کند.

مدیر فروش گروه صنعتی ایران رابیتس با گلایه نسبت به افزایش بی رویه قیمت ورق در بازار، عنوان کرد: قیمت انواع ورق های فولادی از جمله ورق گالوانیزه، از اواخر سال گذشته تا اواسط شهریور ماه سال جاری، ۹۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. متاسفانه بازار وضعیت نابه سامانی دارد و تولیدکنندگان با وجود تلاش روز افزون در جهت ایجاد اشتغال و افزایش تولید، مافیای ایجاد شده در بازار ورق فولادی مانع رشد صنایع تولیدی می شود و به تولیدکنندگان زیان وارد می کند. خدادادی تصریح کرد: هرچه تولیدکنندگان تلاش می کنند تولید و اشتغال را افزایش دهند و فعالیت تولیدی خود را به سوددهی برسانند اما باتوجه به نوسانات قیمت ورق در بازار، باید تمام درآمد خود را صرف خرید مواد اولیه کنند. متاسفانه هیچ نظارتی بر توزیع ورق فولادی در بازار وجود ندارد و توزیع کنندگان با هر قیمتی که بخواهند ورق را در بازار عرضه می کنند.



وی مطرح کرد: قرار بود همه تولیدکنندگان ورق گالوانیزه، محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند که در میان آنها تنها فولاد مبارکه اقدام به این امر کرد. دیگر تولیدگنندگان، ورق خود را در بازار آزاد به فروش می رسانند و توزیع ورق گالوانیزه نیز در اختیار افراد معدودی در بازار است. با وجود اینکه ورق گالوانیزه در بازار موجود است اما تولیدکننده باید با قیمت گزافی آن را تامین کند. مدیر فروش گروه صنعتی ایران رابیتس تاکید کرد: زمانی که عرضه ورق گالوانیزه در بورس کم و تقاضا زیاد است، مسلما افزایش قیمت اتفاق می افتد. به عنوان مثال، در اوایل شهریور ماه عرضه ورق گالوانیزه در بورس کالا صورت نگرفت و متاسفانه هنگام نخستین عرضه در شهریور ماه، قیمت ورق گالوانیزه به اندازه ای(حدود سه تا چهار هزار تومان به ازای هر کیلوگرم) افزایش یافت که حتی از ورق قلع اندود نیز برای نخستین بار پیشی گرفت.



خدادادی ادامه داد: قیمت ورق گالوانیزه در اوایل شهریور ماه حدود ۲۰ هزارتومان به ازای هر کیلوگرم بود که در اواسط شهریور ماه این قیمت به ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. تولیدکننده ناچار است این ورق را در اوج قیمت کنونی خریداری کند. حتی اگر این قیمت باز هم به ۲۰ هزار تومان بازگردد، تولیدکننده ای که مواد اولیه را گران خریده است، دیگر نمی تواند محصول خود را گران تر بفروشد. وی ابراز کرد: باید توجه داشت که پس از خرید مواد اولیه، فرآیند تولید حداقل ۱۵ روز به طول می انجامد و پس از آن فروش و دریافت هزینه محصول نیز ۱۵ روز دیگر زمان می برد. تولیدکننده از چگونگی تغییر قیمت اطلاع ندارد و مشخص نیست بازار چه روندی را در مورد قیمت در پیش می گیرد؛ به همین دلیل تولیدکننده با نوسانات بازار متضرر می شود.


نظرات کاربران

  • تا به حال هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است.

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی :
متن نظر :
CAPTCHA Image
کد امنیتی داخل تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.