خبر : اوج گیری قیمت میلگرد | فروشگاه اینترنتی ماموت فلز

اوج گیری قیمت میلگرد

دوشنبه 31  شهریور 1399ساعت , 08 : 50 : 15
اوج گیری قیمت میلگرد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، ریزش بازار سرمایه و افزایش نرخ ارز نیمایی و آزاد باعث سرریز شدن نقدینگی به بازارهای کالایی ظرف یک هفته اخیر شد، بازار آهن نیز از این سرریز شدن نقدینگی در امان نماند و با افزایش قیمت روبه‌رو شد.

در این میان اگر مسئولان امر نتوانند فکری برای نقدینگی فزاینده در کشور کنند، بالا رفتن قیمت شمش و مقاطع طویل فولادی حتی با وجود نبود تقاضای مصرفی امر گریز ناپذیری خواهد بود که در صورت وقوع شرایط رکود تورمی را در بازار رقم می‌ زند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، ریزش بازار سرمایه و افزایش نرخ ارز نیمایی و آزاد باعث سرریز شدن نقدینگی به بازارهای کالایی ظرف یک هفته اخیر شد، بازار آهن نیز از این سرریز شدن نقدینگی در امان نماند و با افزایش قیمت روبه‌رو شد. رشد نرخ ارز نیمایی بالا رفتن قیمت ‌های پایه در بورس کالا را به‌ دنبال داشت و بالا رفتن نرخ ارز آزاد، میزان رقابت برای خرید شمش و مقاطع شدت گرفت، چرا که در این وضعیت تعویق خرید برای هفته‌ های بعد به معنی زیان خواهد بود. با وجود بازار داغ شمش و مقاطع در رینگ بورس کالا اما بازار آزاد مقاطع طویل فولادی این روزها رونقی نداشت.

در این میان اگر مسئولان امر نتوانند فکری برای نقدینگی فزاینده در کشور کنند، بالا رفتن قیمت شمش و مقاطع طویل فولادی حتی با وجود نبود تقاضای مصرفی امر گریز ناپذیری خواهد بود که در صورت وقوع شرایط رکود تورمی را در بازار رقم می‌ زند. در هفته ‌های گذشته صحبت از معامله هر کیلوگرم شمش با نرخ ۹ هزار تومان در بورس کالا و تایید آن دور از ذهن بود اما افزایش نرخ ارز نیمایی از سویی باعث بالا رفتن قیمت پایه شد و از طرف دیگر نیز افزایش نرخ ارز آزاد با ایجاد ذهنیت مجدد رشد قیمت‌ها و در کنار آن ریختن بازار سرمایه، افزایش قیمت در بورس و بازار آزاد را درپی داشت.

قیمت پایه عرضه هر کیلوگرم میلگرد نیز در بورس کالا نسبت به معاملات هفته گذشته میلگرد، افزایش حدود ۴۰۰ تومانی داشت. در واقع افرادی که هفته قبل حتی با رقابت نیز میلگرد را از رینگ خریداری کرده بودند در عرض یک هفته از بالا رفتن قیمت پایه منتفع می‌ شدند. در این شرایط بالا رفتن هفتگی قیمت پایه سیگنالی برای رشد نرخ به بازار به‌ شمار می‌ رود که خریدار می‌ داند اگر امروز محصولی را خریداری نکند، هفته بعد باید محصول را با بهایی بالاتر خریداری کند.


نظرات کاربران

  • تا به حال هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است.

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی :
متن نظر :
CAPTCHA Image
کد امنیتی داخل تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.